编辑: 梦三石 | 2017-10-12 |
6 V??eském prost?edí nap?. Ptá?ník, Jan:. Perspektivy vyu?ití Linzovy metodologie pro v?zkum nedemokracie. Central European Political Studies Review, 2012, 12, s.?326C329.
7 V?etně moskevského chrámu Krista Spasitele.
8 Krasikov, Anatolij: Globalizacija i?pravoslavije. In: Religija i?globalizacija na prostorach Evrazii. Eds. A. Mala- ?enko, S. Filatov. Moskva, s.?46.
106 vlastní nové identity, ekonomick?m úpadkem a?úpadkem presti?e celého státu,9 pomo- ci stabilizovat. V?ruském pravoslaví měla b?t nabídnuta nová konzistentní sada hodnot a?idejí namísto právě zavr?eného komunismu. Ostatně v?tomto, tedy ve vytvo?ení jaké- si nové národní/státní ideologie, byla církev podporovaná státem10 a?Alexij II. ?asto opakoval, ?e v?Rusku existuje historická tradice, díky které je pravoslaví jedním z?pilí?? ruské státnosti. Ze strany Alexije II. tedy od po?átku zazníval apel na návrat k?těmto historick?m tradicím, kter? byl zárove do velké míry doprovázen? odporem k?p?ijímá- ní hodnot západních C ve vět?ině projev? byl Západ pojímán jako nositel negativních hodnot, které by Rusko nemělo p?ebírat. V?tomto ohledu se patriarch?v postoj podobal postoji ?ady vlivn?ch intelektuál?.11 Po krátkém po?áte?ním období tedy nastává stav, ve kterém se z?církve stává státem podporovaná instituce, která symbolizuje ztělesnění rus- k?ch hodnot, identity a?ruské jedine?nosti oproti západu. Pravoslaví tedy rychle dostává politick? náboj, církev a?stát se postupně provazují a?poslání církve se vedle nábo?enské- ho záhy st........