编辑: 麒麟兔爷 | 2015-09-03 |
300 miljoonaa euroa. Lis?ksi taloudellista hy?ty? on jaettu rahoittajille, kunnille ja valtioille. Tuemme my?s erilaisia hyv?ntekev?isyys- j?rjest?j? niin suoraan kuin asiakkaille suunnattujen kampanjoiden kautta;
Lindexin Roosa Nauha -kampanja ker?si paikallisille s??ti?ille rintasy?v?n tutkimiseen l?hes miljoonan euron lahjoituksen vuonna 2011. Sidosryhm?t arvostavat toimintaamme. Stockmann arvioitiin maineel- taan parhaaksi kaupan alan yritykseksi TNS Gallupin vuonna
2011 toteu- tetussa Yritysten maine ja vastuullisuus -tutkimuksessa. Mainetutkimuk- sessa arvioituja asioita olivat mm. yritysten yleinen julkisuuskuva, tuottei- den ja palveluiden laatu, luottamus yritykseen, taloudellinen menestys ja vastuullisuus. Tutkimuksessa oli mukana
52 yrityst? viidelt? eri toimialalta. Tutkimuksessa haastateltiin tuhansia suomalaisia ja se toteutettiin nykyi- sess? muodossaan Suomessa nyt toisena vuotena per?kk?in. Yhteiskuntavastuun strategiasta k?yt?nt??n Vuonna
2011 Stockmann-konsernin vastuullisuustoiminnassa keskeist? oli vuoden alussa hyv?ksytyn yhteiskuntavastuun strategian jalkautus. Strategiaa on k?sitelty kaikissa liiketoimintayksik?iss? johtoryhmist? myynti- ja asiakaspalveluhenkil?st??n. Olemme vuoden aikana tuoneet myyntiin lis?? ymp?rist?yst?v?llisi? tuotteita, jotta voimme tarjota asiakkaille vastuullisia ostokokemuksia. Taataksemme hankintaketjujen vastuulliset toimintatavat, entist? useam- mat muotiketjuille ja tavaratalojen omille merkeille tuotteita valmistavat tehtaat on auditoitu.
150 vuotta asiakasta varten Stockmann t?ytti helmikuussa
2012 kunnioitettavat
150 vuotta. Yhti? on vastuullisella toiminnalla kasvanut pienest? Helsingin Kauppatorin laidalla sijaitsevasta myym?l?st? ensin suureksi tavarataloksi ja sitten laajaksi kansainv?liseksi v?hitt?iskaupan konserniksi. Asiakkaiden muuttuvien tarpeiden huomioiminen ja henkil?st?n osaamisen kehitt?minen ovat olleet keskeisi? tekij?it? yhti?n menestykselle vuosien saatossa. Pitk? matka on kuljettu yhdess? kumppaneiden kanssa. Olemme useille tava- ran- ja palveluntoimittajille monivuotinen yhteisty?kumppani ja monelle osakkeenomistajalle pitk?aikainen sijoituskohde. K?ynniss? oleva juhlavuosi korostaa Stockmannin pitk?j?nteist? toi- mintaa asiakkaiden, ty?ntekij?iden ja koko yhteiskunnan parhaaksi. Vastuullinen ja asiakkaita arvostava ja heid?n odotuksensa ylitt?v? toi- minta on t?n??n aivan yht? t?rke?? kuin
150 vuotta sitten. Helsingiss? 10.4.2012 Hannu Penttil? toimitusjohtaja
4 STOCKMANN-KONSERNIN YHTEISKUNTAVASTUUN RAPORTTI
2011 YHTEISKUNTAVASTUUN STRATEGIA Vastuullisuus on t?rke? osa Stockmann-konsernin liiketoimintaa ja yksi yhti?n perusarvoista. Yhteiskuntavastuun strategia tukee liiketoiminnan tavoitteita ja edist?? tehokkuutta. Olemme sitoutuneet ty?skentelem??n kest?v?n tulevaisuuden hyv?ksi. Vastuullisuus kuuluukin jokaisen ty?nte- kij?n p?ivitt?iseen ty?h?n ja p??t?ksentekoon. Stockmannin vastuullisuusty?n perustana ovat tammikuussa
2011 hyv?ksytty Stockmann-konsernin yhteiskuntavastuun strategia ja YK:n Global Compactin
10 periaatetta. Vuoden
2011 aikana aloitettiin uuden strategian jalkautus. Tavoitteiden saavuttamiseksi laadittiin useita toimin- tasuunnitelmia konsernin eri toiminnoissa ja yhteisty?ss? henkil?st?n kanssa k?ytiin l?pi konkreettisia keinoja lis?t? vastuullista toimintaa ty?- paikoilla. Vuoden
2011 aikana kehitettiin vastuullisuusraportointia. Stockmann julkaisi ensimm?isen Gl........